According to Chapter 326 of the Local Government Code, the library district shall be governed by a board of five (5) trustees (“the Board”). Either two (2) or three (3) of the Board positions are up for re-election each year. The Board will plan their meeting dates and agendas to act on required election notices and election orders in a timely fashion each year.
The Board is elected by qualified voters within the boundaries of the library district. Qualified voters are those that are 18 years and older and registered to vote in Williamson County, Texas by the established deadline that governs each election.
No person may be elected to the Board unless the person is a resident of the library district, resides in the district boundaries, and is eligible and registered to vote in Williamson County, Texas. As the library district is considered a special purpose district in Texas, additional information about filing and requirements can be found on the Texas Secretary of State’s website, Candidacy Filing – Local Political Subdivisions.
The members of the Board shall serve two-year (2) terms. The general election for trustees shall be held annually on the state uniform election date that occurs in May or November. A candidate for the office of trustee must file an application for a place on the ballot in accordance with the Texas Election Code and the applications must be filed within the specified time frame, which falls between the 108th and 78th days before the election.
If the candidates for the Office of Trustee are unopposed, then, in accordance with Chapter 326 of the Local Government code, and the Texas Election Code, the governing body may declare each unopposed candidate elected to office. Trustees will be sworn in at the first meeting following the May or November uniform election date.
Vacancies on the board shall be filled by appointment upon affirmative vote of a majority of the remaining trustees. A trustee appointed to fill a vacancy will serve the unexpired term of his or her predecessor in office.
Each of the trustees must take the official oath required by Article XVI, Section 1 of the Texas Constitution before beginning the trustee duties.
Según el Capítulo 326 del Código de Gobierno Local, el distrito bibliotecario estará gobernado por una junta de cinco (5) fideicomisarios (“la Junta”). Dos (2) o tres (3) de los cargos del Directorio son reelegibles cada año. La Junta planificará las fechas y agendas de sus reuniones para actuar sobre los avisos y órdenes electorales requeridos de manera oportuna cada año.
La Junta es elegida por votantes calificados dentro de los límites del distrito bibliotecario. Los votantes calificados son aquellos que tienen 18 años o más y están registrados para votar en el condado de Williamson, Texas, antes de la fecha límite establecida que rige cada elección.
Ninguna persona puede ser elegida para la Junta a menos que sea residente del distrito bibliotecario, resida dentro de los límites del distrito y sea elegible y esté registrado para votar en el condado de Williamson, Texas. Como el distrito de bibliotecas se considera un distrito de propósito especial en Texas, se puede encontrar información adicional sobre la presentación y los requisitos en el sitio web de la Secretaría de Estado de Texas, Presentación de candidaturas – Subdivisiones políticas locales.
Los miembros de la Junta servirán por períodos de dos (2) años. La elección general de fideicomisarios se llevará a cabo anualmente en la fecha de elección estatal uniforme que ocurre en mayo o noviembre. Un candidato para el cargo de administrador debe presentar una solicitud para un lugar en la boleta electoral de acuerdo con el Código Electoral de Texas y las solicitudes deben presentarse dentro del plazo especificado, que cae entre los días 108 y 78 antes de la elección.
Si los candidatos para el cargo de Síndico no tienen oposición, entonces, de acuerdo con el Capítulo 326 del Código de Gobierno Local y el Código Electoral de Texas, el órgano rector puede declarar elegido para el cargo a cada candidato sin oposición. Los fideicomisarios prestarán juramento en la primera reunión posterior a la fecha de elección uniforme de Mayo o Noviembre.
Las vacantes en la junta se cubrirán mediante nombramiento mediante el voto afirmativo de la mayoría de los fideicomisarios restantes. El síndico designado para cubrir una vacante cumplirá el mandato restante de su antecesor en el cargo.
Cada uno de los fideicomisarios debe prestar el juramento oficial requerido por el Artículo XVI, Sección 1 de la Constitución de Texas antes de comenzar sus funciones como fideicomisario.
2025 Election / Elección de 2025
DATE of Next Election 5/3/2025 / FECHA de la Próxima Elección: 3/5/2025
NOTICE of Deadline to File an Application for a Place on the Ballot 2025 / AVISO de Fecha Límite Para Presentar la Solicitud de Candidato 2025
Applications for 2025 are accepted from 1/15/2025 through 2/14/2025. Signed and notarized applications may be filed at Liberty Hill Public Library District, 355 Main Street, Liberty Hill, Texas 78642, between 10:00 am and 5:00pm Monday through Friday, and 10:00am-4:00pm on Saturday, except holidays. They may also be sent by mail, fax (512-778-5822), or emailed ([email protected]) and must be received by 5:00pm on 2/14/2025. All items should be addressed to the attention of the Election Coordinator, Library Director, Angela Palmer.
Se aceptan solicitudes para 2025 desde el 15/1/2025 hasta el 14/2/2025. Las solicitudes firmadas y notariadas se pueden presentar en el Distrito de Bibliotecas Públicas de Liberty Hill, 355 Main Street, Liberty Hill, Texas 78642, entre las 10:00 a. m. y las 5:00 p. m. de lunes a viernes, y de 10:00 a. m. a 4:00 p. m. los sábados, excepto feriados. También pueden enviarse por correo, fax (512-778-5822) o por correo electrónico ([email protected]) y deben recibirse antes de las 5:00 p. m. del 14 de febrero de 2025. Todos los artículos deben dirigirse a la atención de la Coordinadora de Elecciones y Directora de la Biblioteca, Angela Palmer.
ORDER of Election 2025 / Orden de Elección 2025
CANDIDATE Eligibility Requirements / Requisitos de Elegibilidad del Candidato
Candidates for election must reside within the boundaries of Liberty Hill Public Library District and be registered to vote in Williamson County. They must also comply with other qualifications for holding public office as outlined in Election Code 141.001. The Secretary of State website has more information about political subdivision candidacy.
The Candidate’s Guide to for Local Political Subdivisions provides even more information.
For those candidates that require confidentiality, you may access the Request for Confidentiality for Candidates Under Texas Government Code form here.
Los candidatos a las elecciones deben residir dentro de los límites del distrito de bibliotecas públicas de Liberty Hill y estar registrados para votar en el condado de Williamson. También deben cumplir con otros requisitos para ocupar cargos públicos como se describe en el Código Electoral 141.001. El sitio web de la Secretaría de Estado tiene más información sobre la candidatura a subdivisión política.
La Guía del candidato para las subdivisiones políticas locales proporciona aún más información.
Para aquellos candidatos que requieren confidencialidad, pueden acceder al formulario de Solicitud de confidencialidad para candidatos según el Código de Gobierno de Texas aquí.
Texas Ethics Commission Campaign Finance Forms for Candidates · Texas Ethics Commission Guide to A Local Filing Authority’s Duties Under the Campaign Finance Law can answer any questions that a candidate may have. · Campaign Treasurer Appointment Form must be filed by each candidate, even if there is no treasurer appointed for the period of the candidacy. Instructions for this form can be found here. · Title 15 Reports of Expenditures must be filed by a candidate and all reports must be received by the library district within 10 days after election day. We must keep all Title 15 Expenditures on the library district’s website for five (5) years. · Forms directory provides a list of all current forms mentioned or not mentioned above.
Effective September 1, 20203, HB 2626 passed by the 88th legislature, mandated that all political subdivisions must post all campaign finance reports received from candidates on their website filed on or after September 1, 2023.
· Liberty Hill Public Library District has not received any campaign finance reports on or after September 1, 2023.
Formularios de Financiación de Campañas de la Comisión de Ética de Texas para Candidatos · La Guía de la Comisión de Ética de Texas sobre los deberes de una autoridad local de presentación de informes según la Ley de Financiamiento de Campañas puede responder cualquier pregunta que pueda tener un candidato. · Cada candidato debe presentar el Formulario de Nombramiento de Tesorero de Campaña, incluso si no hay ningún tesorero designado para el período de la candidatura. Las instrucciones para este formulario se pueden encontrar aquí. · Un candidato debe presentar los informes de gastos del Título 15 y todos los informes deben ser recibidos por el distrito bibliotecario dentro de los 10 días posteriores al día de las elecciones. Debemos mantener todos los gastos del Título 15 en el sitio web del distrito bibliotecario durante cinco (5) años. · El directorio de formularios proporciona una lista de todos los formularios actuales mencionados o no mencionados anteriormente.
A partir del 1 de Septiembre de 20203, la HB 2626 aprobada por la 88.a legislatura, ordenó que todas las subdivisiones políticas deben publicar todos los informes financieros de campaña recibidos de los candidatos en su sitio web presentados a partir del 1 de Septiembre de 2023.
· El Distrito de Bibliotecas Públicas de Liberty Hill no ha recibido ningún informe financiero de campaña a partir del 1 de septiembre de 2023.